Monday 24 October 2011

opassande

Ibland kör vi dubbelbio på helgerna, eftersom vi har vårat bio-kort. Igår blev det Contagion och Paranormal activity 3. Jag måste säga, det händer inte ofta, men 2an var bättre än första, och 3an var bäst av dom alla. Jag kommer ihåg när jag såg första, när jag, Josh, Lisa och Gerry såg den på biografen i Warringah mall.. Lisa och Gerry blundade mest . Jag tyckte den inte var så läskig som alla verkade tycka. Med det sagt, Lisa , kan jag lova att du kommer blunda på 3an.

Men när vi såg Contagion, som handlar om en sjukdom som sprider sig över hela världen och dödar folk, och filmen börjar i princip med att man får se Gwyneth paltrows hjärna bli uppskuren, så sitter ett par bakom oss, med ett litet barn, kanske 3-4 år gammal. Dom hade antagligen inte fått tag på barnvakt och tänkte att vi tar med honom så får han leka med sina leksaker och föra oväsen i biosalongen istället? Ibland önskar jag att jag var modigare och vågade säga till vid såna tillfällen. Vad är det för föräldrar? Ena stunden visade dom grisar som spred sjukdomen. "mamma mamma titta grisar" sen en minut senare visade dom hur grisarna dödades. Trevligt för ett barn som precis lärt sig säga gris att se?  Jag vände mig om och gav föräldrarna minst 10 mördarblickar, men dom verkade inte fatta vinkeln och satt kvar med barnet. Jag och Josh kokade av ilska när vi lämnade salongen.

Och om vi hade betalat för just den visningen så hade vi nog kokat lite extra.

No comments: